Informatii utile despre rambursarea taxei auto

Ce se mai intampla cu restitutirea taxei auto? Cum vor fi calculate sumele rambursate?

Restituirea taxei auto este inca un subiect fierbinte pentru posesorii de autovehicule, dornici sa-si ia inapoi sumele de bani platite.

Pentru ca, in conformitate cu legislatia europeana in domeniu, taxa auto a fost neconforma, restituirea taxei auto da batai de cam statului roman. Acest fapt conduce, cum era de asteptat, la o crestere a inmatricularii de masini second-hand in detrimentul masinilor noi.

Statul a dat startul rambursarii la taxa auto, dar sunt inca multe aspecte necunoscute.

Ministerul finantelor a simplificat intru-un fel procedura, nemaisolicitand documentele doveditoare la cererea e plata asa cum se solicita initial. La inceput cand depuneai cererea de recuperare a banilor, trebuia sa faci dovada ca ai platit respectiva taxa, adica sa anexezi o chitanta si cartea de identitate a masinii, respectiv certificatul de inmatriculare.

Intre timp, in proiectul guvernului a aparut un nou text: “S-a reglementat eliminarea obligatiei de a anexa la cererea de restituire documentul doveditor al platii taxei/timbrului de mediu pentru autovehicule, copiile cartii de identitate a vehiculului si a certificatului de inmatriculare, intrucat organul fiscal are posibilitatea de a verifica in baza de date pe care o detine sau in bazele de date la care are acces informatiile referitoare la identificarea platii efectuate de contribuabil, identitatea vehiculului, inmatricularea acestuia si persoanele care au inmatriculat autovehiculul”.

Astfel s-a simplificat mult procedura de restituire a taxei auto, adica a atat hulitului timbru de mediu.

Noua propunere prevede o cerere de restituire simpla, care nu mai impune anexarea dovezii de plata, nici a actelor masinii.

Cum calculeaza statul sumele ce-ti vor fi rambursate?

Procedura a fost elaborata pentru rambursarea sumelor aferente taxei auto/timbrul de mediu pentru autovehicule si autoturisme, taxa de poluare pentru autovehicule si taxa de emisii poluante de la autovehicule si a timbrului de mediu pentru autovehicule.

Astfel, s-a inceput deja returnarea taxei auto, atat plata propriu zisa, cat si dobanzile aferente perioadei de la care s-a efectuat plata propriu-zisa a respectivei taxe.

Dobanzile aferente se calculeaza in functie de suma returnata, care se inmulteste cu numarul de zile corespunzatoare datei platii taxei/timbrului si data rambursarii sumei respective, cu o valoare a dobanzii de 0,02% pe zi.

Pentru returnarea taxei auto/timbrului de mediu, se ia in calcul cursul valutar actual, astfel ca, banii primiti vor mai mai multi decat cei platiti, tinand cont de variatia pozitiva a cursului euro-lei din acest interval considerat.

Pentru taxea pe emisiile poluante de la autovehicule si taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, sumele rambursare se platesc in anul 2018, intre 1 ianuarie si 31 decembrie. Iar pentru taxa timprului de mediu, platile vor fi facute intre 1 septembrie 2018 si 31 martie 2019.

Tinand cont ca taxa auto a fost eliminata incepand din februarie 2017, s-a inregistrat in aceasta perioada o adevarata explozie in privinta achizitionarii masinilor second-hand, in detrimentul celor noi.

Datele statistice au aratat o scadere aproape fulminanta a cumpararilor de masini noi inmatriculate in Romania.

Comisia Europeana a pus presiune pe autoritatile de la Bucuresti in privinta returnarii taxei auto catre cetateni. Astfel, a fost dat si un avertisment in aceasta directie. Comisia a trimis catre Bucuresti o scrisoare „pentru ca nu asigura rambursarea integrala si imediata a taxelor de inmatriculare a vehiculelor de ocazie achizitionate din alte state membre”.

Suntem amentitati cu infrigmentul, cu alte cuvinte, daca nu se vor face progrese evidente in urmatoarele luni. Sutem acuzati ca nu respetam in primul rand normele de restituire a taxelor, in acord cu tratul de functionare al UE.

Statul Roman a adoptat intre timp normele de restituire a taxei auto, insa, ca de obicei, la noi dureaza pana se intampla ceva.

Pe de alta parte, deja se discuta in Romania reintroducerea unei noi taxe care sa atenueze importurile de masini second-hand, intr-o explozie vizibila dupa eliminarea acestor taxe auto in februarie 2017.

ADD YOUR COMMENT

Info GDRP | Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Politica cookies