Ai pregatit masina pentru iarna? Fii pe faza!

Vine vremea rece? Tu ti-ai pus la punct masina pentru iarna? Ai schimbat anvelopele?

Suntem in sezonul rece, asa incat este bine sa fim prevazatori si sa ne pregatim masina cum putem mai bine pentru iarna.

In aceasta ordine de idei, ne-am gandit sa venim in intampinarea voastra cu niste sfaturi utile despre cum poti sa-ti pregatesti masina pentru iarna.

Pasii necesari pregatirii masinii pentru iarna

Schimbarea anvelopelor

Acesta este primul pas pe care trebuie sa-l facem in vederea apropierii sezonului rece. Trebuie sa ne echipam adecvat masina cu anvelopele specifice iernii.

In functie de localitatea de domiciliu, putem opta pentru un anumit tip de anvelope care sa reziste la diverse temperaturi minime ori la variatii importante de temperatura.

In afara, cei care nu vor batai de cap la venirea sezonului rece, opteaza pentru anvelope all-season, insa, la noi sunt interzise pe timp de iarna. Deci, trebuie sa ne reorientam si sa gasim alte solutii.

Cu alte cuvinte, cauciucurile all-season ies din discutie in Romania, indiferent de certificarea lor pentru sezonul rece.

Cel mai bine este sa cumperi anvelope specifice pentru sezonul rece, de preferat noi pentru a beneficia de o aderenta corespunzatoare in conditii de vreme rea.

Cauciucurile uzate isi pierd din aderenta si prin uzura isi modifica proprietatile. Chiar daca anvelopele nu au suferit un grad de uzura ridicat, vechimea lor le poate afecta destul de mult. Deci, nu cumparati anvelope mai vechi de 5 ani pentru ca apar probleme de degradare in timp chiar si nefolosite intens.

Cum stai cu bateria?

Indeosebi la masinile disel este indicat sa fim cu ochii pe baterie pentru ca aici este nevoie de o putere mai mare la pornire decat in cazul unei masini pe benzina.

O baterie mai veche de 4 ani inseamna probleme, mai ales cand temperaturile de afara sunt negative. In acord cu speficatiile, la temperaturi de sub -15 ~ – 20 grade Celsius, se reduce capacitatea de pornire cu pana la jumatate.

Altmiteri spus, nu este de gluma cu bateria! Cerificati-o inainte de venirea iernii si asigurati-va ca va face fata unor temperaturi scazute.

Tot pentru masinile diesel, daca iti permite spatiul, poti opta pentru o baterie cu dimensiuni mai mari pentru a nu avea probleme.

Oricum specialistii recomanda ca la o scadere sub pragul de 60% al performantelor sa o schimbam.

O baterie noua pe timp de iarna te scuteste de multe ori de blocari pe drumuri greoaie cu zapada din belsug.

Ai verificat lichidul de racire?

Lichidul de racire poate rezista pana la temperaturi extrem de scazute de cca -35 grade Celsius.

Pentru Romania, amestecul recomandat este de jumatate jumatate, antigel si apa distilata. In caz de temperaturi foarte scazute, se modifica procentele, urcand pana la doua treimi antigel si restul apa distilata pentru a creste punctul de inghet. Astfel te asiguri ca nu iti va ingheta lichidul de racire din instalatie chiar daca afara sunt temperaturi deosebit de scazute.

Verificam bujiile incandescente

Pentru motoarele diesel o alta problema de care ne putem lovi iarna sunt bujiile incandescente. Acestea se pot verifica usor manual sau diagnosticate cu un tester.

Daca ai bujii arse s-ar putea sa ai probleme la pornirea masinii. Cu jumatate din ele poti inca porni masina, dar daca sunt toate arse, nu.

Fireste ca recomandarea este sa verifici bijuiile si eventual sa le schimbi daca au probleme.

aceasta actiune este esentiala inainte de venirea anotimpului rece.

Ai verificat uleiul?

Recomandarea in privinta schimbarii uleiului este de un an de zile pentru perioada si de limita de kilomtri specificata de producator.

Si aceasta operatiune este necesara inainte de venirea ierni, pentru ca un ulei nou ajuta motorul sa functioneze mai bine chiar si in conditii de temperaturi scazute, plus ca il si fereste de o uzura accelerata.

Pentru iarna, este indicat sa folosim 0W20 sau 0W30, pentru ca au vascaozitate mai mica, si permite o mai buna rulare chiar si la temperaturi joase.

Ai verificat lichidul de parbriz?

Stii cum e sa-ti inghete parbrizul la -20 grade Celsius? Da! Infiorator!

Deci, iarna, este util sa ne asiguram ca avem un lichid de parbriz care sa reziste la temperaturi deosebit de scazute. Altfel, o sa avem probleme nu numai cu vizibilitatea, dar si cu afectarea vasului destinat lichidului pentru parbriz care se poate dilata la temperaturi negative.

Rotile trebuie sa aiba presiune potrivita

Cand schimbam anvelopele de vara cu cele de iarna, trebuie sa ne asiguram ca avem in roti o presiune recomandata pentru sezonul rece.

E bine sa urmam indicatiile producatorului.

Pentru o aderenta mai ridicata se recomandam sa avem o presiune mai mica inroti. Astfel se mareste suprafata de contact si creste aderenta la sol.

drum de iarna

Rezervorul sa fie plin

E bine ca pe timp de iarna sa mentinem rezervorul la un nivel cat mai sus. De asemenea, va sfatuiesc sa folositi un carburant de calitate pe timp de iarna, unul care sa reziste la temperaturi de -15 ~ – 20 grade Celsius.

Nu mai discutam de cazurile in care poti ramane blocat in zapada si singura ta grija ar fi ca ramai fara benzina in rezervor.

De aceea este bine sa mentinem rezervorul cat de cat plin, si pe cat posibil sa avem o temperatura constanta in interiorul masinii.

Ce ne mai trebuie pentru iarna?

  • o racleta pentru parbriz si un flacon cu apa
  • solutie pentru degivrarea parbrizului
  • baterii noi la telecomanda
  • cabluri de curent
  • tine in masina o patura, haine si incaltari groase pentru orice eventualitate
  • tine in portbagaj lanturi – cine stie cand o sa ai nevoie
  • sare ori nisip
  • o lopata pentru zapada
  • veste reflectorizante
  • nu uita nici de franghia pentru tractare
  • daca pleci la drum lung asigura-te ca ti-ai incarcat telefonul.

Acestea sunt cateva dintre cele lucrurile esentiale pe care trebuie sa le faci inainte de inceperea temperaturilor negative.

In rest, fii atent la drum!

Si nu uita ca trebuie sa te pregatesti din vreme, daca pleci in vacanta cu masina iarna!

ADD YOUR COMMENT

Info GDRP | Termeni și condiții | Politica de confidențialitate | Politica cookies